Saltar a continguts

Associació catalana de dislèxia i altres dificultats específiques de la Segarra

Navegació

Menú principal

3. TANV

Imatge de complement
QUÈ ÉS?
TRASTORN D’APRENENTATGE NO VERBAL

 És un trastorn del neurodesenvolupament que afecta als aprenentatges

  •   Dificultat en l’organització vinculada als espais.
  • Dificultat en l’adaptació a situacions noves.
  • Dificultat en la interpretació de la informació no verbal.
  • No aprenen observant.
SÍMPTOMES

Competència social

      Poca habilitat per a captar la comunicació no verbal.

      Dificultats de relació, fàcilment vulnerable.

      Passos socials erronis.

      Els incomoden les situacions noves.

Dificultats acadèmiques

      Manca d’habilitat per a les matemàtiques.

      Mala comprensió lectora.

      Problemes en generalitzar els aprenentatges.

      Dificultats en el pensament abstracte.

Habilitats visuoespacials

      Pobre evocació d’imatges i memòria visual.

      Dificultats per a comprendre les relacions espacials, per a moure el seu cos en l’espai.

      Excessiva fixació en els detalls, prescindint del context.

Coordinació motora

      Mala coordinació motora.

      Dificultats en activitats d’educació física.

      Dificultats per a retallar, cordar-se botons...

      Mal equilibri.

Funcionament emocional

      Risc d’ansietat i depressió.

      Mala interpretació de les crítiques.

      Problemes de conducta.

      Baixa tolerància a la frustració.

      Problemes d’autoestima.

      Més risc de patir “bulling”.

TRACTAMENTS

       Informació a la família i a l’escola.

     Tractament dels símptomes de les diferents manifestacions clíniques i d’adaptacions a l’entorn.

  •   Pla individualitzat en les matèries amb dificultats.
  •  Utilitzar ordinador per la mala lletra.
  • Utilitzar calculadora per les dificultats de càlcul.
  • Temps adicional.
  • La informació és millor verbalment, senzilla i clara.
  •  L’ensenyança ha d’anar de les parts al tot.
  • S’han d’evitar els dobles sentits, la ironia i el llenguatge figuratiu, els hi és difícil d’entendre.
  • L’entorn ha de ser predible, rutinari.
  • Adoptar una actitud positiva. Sovint ell ja intenta fer-ho bé, però malinterpreta els senyals.