Saltar a continguts

Associació catalana de dislèxia i altres dificultats específiques de la Segarra

Navegació

Menú principal

2. TDA/H

Imatge de complement
QUÈ ÉS?
TRASTORN DE DÈFICIT D’ATENCIÓ AMB HIPERACTIVITAT O SENSE

       És un trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat.

      Apareix abans dels 7 anys. Entre 5%- 8% de població infantil.

      És d’origen neurobiològic.

      És un trastorn d’herència poligènica (diversos gens expressen el trastorn).

      Els nens amb TDA/H rendeixen intermitentment.

      No reflexionen sobre les conseqüències dels seus actes i perseveren en les seus errors.

      Els símptomes es presenten en dos o més ambients

SÍMPTOMES

Dèficit d’atenció

    • Dèficit per a concentrar-se.
    • Distracció fàcil.
    • Pèrdua d’objectes i oblit.
    • Dificultat per seguir ordres.
    • Deixen tasques a mitges.

Impulsivitat

    • Desinhibició de la conducta.
    • Actuar sense pensar. Es precipiten.
    • Dificultat per planificar i organitzar-se.

Hiperactivitat:

      Moviment excessiu.

      Parla ràpida.

      Fer sorolls.

  •           Baixa autoestima.
  •           Poca motivació.
  •          Dificultats en les relacions socials.
  •          Problemes de conducta.
  •          Baix rendiment escolar.
  •          Acostuma a presentar-se amb altres trastorns associats.

 

TRACTAMENTS

 q  Tractament farmacològic

q  Tractament psicopedagògic

q  Tècniques conductuals a casa i a l’escola.

q  Tractament als pares.

q  Tractament al nen.

ESTRATÈGIES
  •  Ubicació a l’aula.
  • Supervisió de l’agenda.
  • Donar instruccions concretes, curtes i en llenguatge positiu.
  • Utilitzar una senyal privada per reclamar la seva atenció.
  • Estimular les conductes positives amb elogis.
  • Permetre una pausa en tasques llargues. Intentar fragmentar les tasques.
  • Donar més temps en exercicis a l’aula, llegir, deures i exàmens.
  • Establir rutines.

Veure’l com un nen que té un problema i no com a un nen problemàtic